салон автомобиля

Перед покупкою машини, часто люди запитують – як перевірити пробіг перед покупкою авто? Існує досить багато способів, що дозволяють, хоч і приблизно, але оцінити пробіг автомобіля, що купується, а більшість ознак змотування даних одометра можна виявити, навіть не заглядаючи під капот, і не звертаючись до механіків і фахівців.

Перед тим, як оглядати машину, попросіть документи. Що має насторожити: неодноразова зміна власників при невеликому віці машини, особливі позначки (двигун, фарбування), повторна видача документів замість загублених. Ідеально – це один власник, у всіх інших випадках треба бути уважним подвійно, просто так машина по руках не ходитиме.

Насамперед огляньте капот і бампер. Покриття має властивість зношуватися і зробити з цим нічого не можна – мікроподряпини та рідкісні сколи при використанні машини в пару-трійку років обов’язково будуть. Та ж ситуація з передніми фарами – якщо є подряпини, поверхня недостатньо гладка, щонайменше сотню кілометрів на цій машині відкатали. Бампер взагалі приймає на себе головний удар, тому що на нього летить все від пилу до сльоти і бруду при поганій погоді.

Протектори шин

Не найкращий показник, але якщо вам кажуть, що гума рідна, її потертість найкращий показник. До речі, якщо вам пропонують автомобіль із дуже низьким показником одометра, є сенс насторожитися, якщо гума не рідна.

Гальмівні диски

Викрутіть колесо по максимуму та огляньте край краю диска. Якщо між покришкою та кромкою диска відстань вище 2 мм, це вірна ознака того, що позначку 100 000 км цей автомобіль давно подолав.

Сидіння, килимки, важіль перемикання передач, стерта кнопка старту

Це дуже прості показники, і водночас вони дають багато інформації. Наприклад, якщо на місці контакту з педалями на килимку є сильні потертості, пробіг вже є не менше 30 000 км. Стерта кнопка старту, потертий важіль, кермо і т.д. – Це мінімум 50 000 км. На загальний стан салону звертайте увагу, т.к. в заміні всіх елементів, що втратили зовнішній вигляд, в машині просто немає сенсу – це занадто дорого, простіше взагалі не продавати машину, ніж продати за ціною, яка буде рентабельна у зв’язку з усіма витратами на неї. У той же час, якщо в машині ви застаєте нову обшивку салону, біжіть. За рідкісним винятком це говорить про те, що в цій машині все настільки погано, що єдиний шанс її продати – це примараферити на повну. Немає інших причин вкладатись у старий автомобіль, який виставляється на продаж.

Гума

Все гумове у машині наш помічник у цій ситуації. Чим вона твердіша, наприклад, на шибках, тим довше ганяли машинку.

Пороги, крила, днище машини. Будь-яка корозія чи іржа – вірна ознака того, що мав місце тривалий вплив вологи на метал. Якщо машина у власника стоїть у гаражі, це взагалі гарантія того, що пробіг нахабно змотали і кілометраж там вимірюється вже не в десятках, а сотнях тисяч кілометрів. Де іржа на днище машини, там чи вже є ознаки прогниття або ось-ось з’являться.

Педалі

Практично на всіх є така маленька гумова накладка. І коли продавці виставляють машину на продаж і чепурять її в межах своїх можливостей і рентабельності цієї справи, про ці гумочки майже всі забувають. А зношуються вони дуже сильно на 200 – 300 000 км. Якщо дійшло до металу, три сотні кілометрів точно є. Якщо вони нові … можливо, і більше трьох сотень і від вас намагаються це приховати під приводом турботи про машину.

Кермо

Найвірніший показник. Заміна керма – це дуже дорого. Переобшивка під оригінал – це щось із галузі фантастики. Він або потертий за фактом, як є, або переобшитий заново. Чи варто пояснювати, наскільки стертим має бути кермо, щоб продавець заморочився переобшивкою перед продажем?

І нарешті, не технічний, а суто психологічний прийом

Навіть якщо ви не хочете витрачатися на автосервіс для перевірки стану машини, власнику автомобіля спокійно запропонуйте перевірити машину. Реакція і злагоду чи відмова скажуть щонайменше описаних вище деталей.